היועמשי"ת במענה לפניית בן גביר: "קושי משמעותי במינוי"

ישראל רובין No Comments on היועמשי"ת במענה לפניית בן גביר: "קושי משמעותי במינוי"

היועצת המשפטית לממשלה בתשובה לפניית בן גביר אודות מינויים במשטרה לפני הקמת הממשלה: "יש קושי משמעותי במינוי מפקד מרחב מג"ב איו"ש ערב הקמת ממשלה חדשה והיה ראוי לערוך בו בחינה משפטית ולהביאו בפני היועמ"שית"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה של ממש בתשובת היועמ"שית גלי בהרב מיארה במכתב תשובה לפנייתו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי על המחטפים שלטענתו נעשים במינויים במשטרה.

לדברי היועמ"שית: "אכן כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון ולפי הנחיית היועצת, יש מקום לריסון. היועצת סבורה כי המינויים שנערכו נכנסו כבר לתוקף והם בבחינת מעשה עשוי וההתערבות המשפטית בהם מוגבלת" כתבה.

אך יחד עם זאת קובעת היועצת באשר למינוי המרכזי של מפקד מרחב מג"ב איו"ש כי "מדובר במינוי רגיש וכי המינוי בוצע ב-6/12/22 קרוב לכינון המועד לממשלה החדשה. מדובר בקושי משמעותי היה מקום לערוך לגביו בחינה משפטית ומעמיקה ולהביאו בפני היועמ"ש טרם ההחלטה בו".

היועצת קבעה שלעת עתה היא לא תתערב במינוי היות והמינוי כבר נחתם ולמעשה המדובר במעשה עשוי, אך משמעות ההחלטה היא שהיא תתקשה להגן על המינוי בפני בג"ץ.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע לשר בר-לב כי לא יגיע לטקס הענקת הדרגות והמינויים שיתקיים היום, הסיבה הרשמית להיעדרות היא טענה לבדיקה רפואית אותה עובר המפכ"ל, אך לדברי בכירים בארגון המפכ"ל לא יגיע כיוון שהוא חש שמשתמשים במשטרה ככלי ניגוח בשר הנכנס ואין בכוונתו לקחת חלק בזה.

כזכור, אתמול השר המיועד בן גביר שלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בו טען כי: "המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה".

במכתבו הוסיף ח"כ בן גביר וטען כי פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע מחטפים" ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות".

לדברי ח"כ בן גביר, "התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים" והוסיף כי "מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד..



0 תגובות